Hundmat

I somras märkte jag på hundarna att deras foder inte
var som vanligt. Jag ringde till tillverkaren och fick tag
på en produktansvarig som bekräftade att receptet hade
ändrats på den mat mina hundar ätit. Förändringarna
var verkligen inte till det bättre så det var bara att leta
efter ett annat foder.

Det var andra gången på 12 år jag fick byta foder för att
tillverkare bytt ingredienser. Förmodligen har de hittat
billigare råvaror, tyvärr oftast av sämre kvalitet. 

På foderbilen.se finns en utmärkt  funktion där man
kan jämföra olika fodersorter. Jag gick igenom och
gjorde jämförelser mellan de flesta. Till slut bestämde
jag mig för att prova Canami vars innehåll var tilltalande.
Nu har Pålle, Traktor och Rumba ätit Canami med god aptit
i ett halvår och det fungerar perfekt. Apan och Kratta får
hålla tillgodo med Doggy grön som de mår mycket bra av.

En stor fördel med svenska foder är att man lätt
och smidigt får direktkontakt med personal som
är insatta i och kan tillverkningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0