Joggingtur

Idag har det varit grått och småruggigt.
Det kändes inte särskilt lockande att ge sig ut och springa.
Därför bestämde jag mig att ta med Kratta. Tänkte att hon
är väl besvärlig och då har jag en god anledning att avbryta
och ta mig hem ganska snart.
Men vad jag bedrog mig! Rumba uppförde sig perfekt, hon
travade snällt vid sidan om mig, drog inte och sackade inte.
Hon brydde sig inte om hundar som skällde bakom sina staket
och kossorna ägnade hon ingen uppmärksamhet.
Rumba brukar skälla på cyklister, men inte idag. Möjligen
berodde det på att vi inte såg någon cyklist.
Hennes goda uppförande medförde att vi tog en extra sväng
så rundan blev 7 km, något längre än planerat.

Kommentarer
Postat av: Gråbossen

Ursäkta att samtalet bröts tidigare i kväll. Batteriet tog slut i telefonen. Vi hörs!

2009-11-05 @ 20:38:06
URL: http://grabossen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0