Stackars Pålle

Igår fick hundarna var sitt märgben, något som
uppskatttades. När de tuggar tuggat tillräckligt
tog jag benen ifrån dem och alla verkade nöjda.
Pålle fick sitt ben i sin gård och det benet fick ligga
kvar.
Plötsligt hörde jag Rumba skälla riktigt ilsket och
jag gick ner till Pålle. Framför hans box stod Rumba
med rest ragg, Pålle stod en halvmeter ifrån gallret
och såg lite olycklig ut. En decimeter in i gården
låg hans märgben och Rumba hade bestämt att det
var hennes, så fort Pålle försökte närma sig sa Rumba
ifrån. Om grinden varit öppen hade hon bara gått fram
och tagit det. Jag hämtade benet och släppte ut Pålle och
Rumba i trädgården där de började leka som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Gråbossen

Stackars snälle Pålle.

2009-11-20 @ 20:27:31
URL: http://grabossen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0