Att handla med Traktor

Traktor följde med i bilen när jag skulle handla. Han fick, som alltid sitta i sin bur. När jag kom tillbaka från affär nr 1 satt Traktor i förarsätet och verkade glad när jag kom. Jag satte tillbaka honom i buren och placerade den så att han inte skulle kunna ta sig ut igen. Matkassen gömde jag så att han inte skulle komma åt den om han, mot förmodan, skulle lyckas bryta sig ut igen. Efter ärende nr 2 stod Traktor i passagerarstolen. Han hade alltså tagit sig ut och hittat matkassen. Broccolin hade han ätit upp, ett paket filmjölk hade han öppnat och han var i full färd med att  käka potatis.  Kalvsteken, ost  och  bacon hade han inte hunnit till som väl var.
Traktor får stanna hemma på nästa inköpstur.

Kommentarer
Postat av: Gråbossen

Det kanske är bäst att Traktor får vara lös i bilen och så kan du sätta matkassarna i buren. Var det han som öppnade trädgårdsgrinden också?

2009-10-29 @ 22:12:55
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Emma & Wilda

HAHHAHAHA så störtskönt men ingen ide och fråga hur han lyckas för han är ju en bulle :-D de lyckas med allt om de väl lärt sig :-) men tipset med matkassarna i buren kanske skulle funka .....

2009-10-30 @ 22:39:35
URL: http://bullenwilda.5min.se
Postat av: Dan

Buren har två dörrar, en på kortsidan och en på långsidan. Sprintarna på långsidan är något korta så Traktor har kommit på att om han häver sig mot den dörren kommer han ut. Har han en gång lärt sig metoden glömmer han den aldrig. Det finns en risk att han kommer på hur han ska göra för att komma in i buren. Därför är idén med att ställa matkassarna inne i buren riskabel. Nä, han får i fortsättningen stanna hemma.

2009-10-30 @ 23:45:22
Postat av: Andrea

Låter som nästa utbrytarkung är född! Houdini kan slänga sig i väggen! ha ha ha... HA det gott, Dan!

2009-10-31 @ 10:37:50
URL: http://www.metrobloggen.se/bubba
Postat av: Annika

Känns skönt att Assar än så länge inte liknar morbror...är något av en slow learner..men kanske en vacker dag..tur att steken var kvar så middagen var räddad1

2009-10-31 @ 22:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0