Rumbas tredje kull

 
22/5-12 fick Rumba 4 valpar.
Det var en smått dramatisk valpning. Hon hade värkar, vattenblåsan syntes och efter ett tag sprack den. Men sedan hände ingenting. Så jag ringde till veterinären och sa att jag kommer med en tik som ska snittas. Jag lastade in handdukar, sax, filt och Rumba i bakluckan. När jag skulle stänga luckan hördes liksom en liten duns. Det var en valp som kommit och jag lyfte ut den. Halva fosterblåsan var tom och navelsträngen var virad runt valpen och moderkakan hängde med. Ute på gården packade jag upp valpen och klippte navelsträngen. Det såg inte ut att vara liv i valpen men efter lite jobb pep hon till och andades. Inne i valplådan började hon genast dia och Rumba födde de andra valparna utan problem. Den förstfödda kallade jag Julia och henne behöll jag. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0